fbpx
Remiama veikla: netechnologinių inovacijų plėtros skatinimas, finansuojant investicijas į prekės ženklų, įmonės proceso (išskyrus skaitmeninių technologijų diegimą), dizaino ir organizacines inovacijas, ypač tvarių ir didinančių MVĮ integraciją į tarptautines vertės grandines verslo modelių plėtrą.

Galutinė projekto pateikimo data iki 2024-04-29.

Specialūs kriterijai

  • Regionas, kuriame vykdoma veikla – Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
  • Projekto veikla atitinka bent vieno MTEPI prioriteto tematiką.
  • Pareiškėjas yra MVĮ, veikianti ne trumpiau kaip dvejus metus, kurios metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais per pastaruosius dvejus finansinius metus sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje ir kurios vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus yra ne mažesnės kaip 75 000 eurų.
Projekto veiklos (-ų) įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma – 140 000.00 eur (de minimis):
  • proceso ir (arba) organizacinių inovacijų diegimo veiklai – 100 000 eurų; 
  • originalių dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo veiklai – 35 000 eurų; 
  • prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo, registracijos veiklai – 5 000 eurų. 
Finansuojama dalis
  • 70 % projektams, kurie kurs ir (arba) diegs dizaino sprendimus, kurs, atnaujins, registruos prekės ženklus.
  • 50 % projektams, kurie diegs proceso ir (arba) organizacines inovacijas.

Tinkamos finansuoti išlaidos

Procesų ir organizacinių inovacijų diegimo išlaidos:

  • projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams
  • projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje ir užsienyje (taikoma tik tuo atveju, kai diegiamos organizacinės ir (arba) proceso inovacijos). Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 3 procentus nuo tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
  • išlaidos priemonėms, įrenginių įsigijimo, išperkamosios nuomos išlaidos, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui. Visas įsigyjamas turtas turi būti naujas ir ilgalaikis. Išperkamosios nuomos laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo trukmę, tai yra išperkamosios nuomos būdu įsigytas materialusis turtas iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos turi tapti projekto vykdytojo nuosavybe;
  • išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis;
  • papildomos pridėtinės išlaidos ir kitos veiklos išlaidos, įskaitant išlaidas medžiagoms, reikmenims ir panašiems produktams, tiesiogiai susidariusios vykdant projektą (netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma  7 proc. fiksuotoji norma.

Originalių dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo išlaidos:

  • naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimo ar jau esamo gaminio ar paslaugos originalaus dizaino pakeitimo nauju, apimant du etapus (dizaino sprendimo sukūrimas ir (arba) dizaino sprendimo diegimas) paslaugų pirkimo išlaidos;
  • naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimo ar jau esamo gaminio ar paslaugos originalaus dizaino pakeitimo nauju, apimant du etapus (dizaino sprendimo sukūrimas ir (arba) dizaino sprendimo diegimas) projekto vykdytojo darbuotojų darbo užmokestis. Darbuotojų, kurių funkcija įmonėje yra susijusi su dizaino sprendimų sukūrimu ir (arba) dizaino sprendimo diegimu, darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, jeigu pareiškėjas pats vykdo dizaino sprendimo kūrimo ar pakeitimo veiklą.

Pirmojo etapo (originalaus dizaino sprendimo sukūrimo) išlaidas sudaro: dizaino tyrimo, dizaino koncepcijos idėjos parengimo ir jos detalizavimo, maketo, vizualizacijos ar eskizo sukūrimo išlaidos.

Antrojo etapo (originalaus dizaino sprendimo diegimo veiklos įgyvendinimui) išlaidas sudaro: dizaino vystymo išlaidos, reikalingos dizaino vystymui, trūkumų šalinimui, išbandant gaminio pagal sukurtą dizainą pavyzdžio gamybą ir (arba) paslaugos pagal sukurtą paslaugos teikimo schemą testavimą (išskyrus išlaidas, susijusias su galutinio produkto gamyba). Darbo užmokesčio išlaidas sudaro gamybos technologo, testuotojo, produkto vystymo vadovo ir panašias funkcijas atliekančių projekto vykdytojo darbuotojų, vykdančių pirmajame ir antrajame etapuose nurodytą veiklą, darbo užmokesčio išlaidos (išskyrus išlaidas, susijusias su galutinio produkto gamyba). Su PĮP turi būti pateiktas kiekvieno darbuotojo darbo valandų, priskirtų projektui, skaičius ir pagrįstas jų kiekis.

Originalaus dizaino sprendimų sukūrimo ir diegimo išlaidos kompensuojamos, jeigu dizaino sprendimo sukūrimo (pakeitimo) atveju yra pateikiamas galutinis dizaino sprendimo variantas su visais jam priklausančiais priedais (pavyzdžiui, eskizais, skaitmenine dokumentacija, vizualizacija ir pan.), dizaino sprendimo diegimo atveju yra pateikiamas dizaino realizavimo variantas (pavyzdžiui, bandymo aktai, pagaminto pavyzdžio nuotraukos ir pan.).

  • prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo (pakeitimo), registracijos išlaidos;
  • netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma 7 proc. fiksuotoji norma.

 

Vartojamos sąvokos:

Dizaino tyrimas – kūrybinio mąstymo metodika grindžiami klientų poreikių ir (ar) vartotojų, respondentų tyrimai, apklausos, siekiant parengti dizaino idėją, techninę užduotį ir (ar) užtikrinti gaminio arba paslaugos dizaino sprendimo sukūrimo naujumą.

Gaminys – pagamintas fizinis ir (arba) skaitmeninis objektas, subjekto galimas įgyti nuosavybės teise, kurią jis gali perleisti kitam subjektui, sudarydamas rinkos sandorį.

Gaminio dizainas – viso gaminio ar jo dalies vaizdas, išreiškiamas linijomis, kontūrais, spalvomis, forma, tekstūra ir (ar) medžiaga.

Netechnologinės inovacijos – tai inovacijos, kurios nepriskiriamos technologinėms inovacijoms ir apima prekės ženklo, originalaus dizaino sukūrimą ir diegimą, organizacinių ir verslo proceso inovacijų diegimą.

Organizacinių inovacijų diegimas – naujo organizacinio metodo taikymas įmonės lygmeniu, organizuojant darbo vietas arba išorės santykių srityje. Ši apibrėžtis neapima pakeitimų, paremtų įmonėje jau taikomais organizaciniais metodais, valdymo strategijos pakeitimų, susijungimo ir įsigijimo, procesų nebetaikymo, paprasto kapitalo pakeitimo arba padidinimo, pakeitimų, susijusių tik su gamyklos kainų kitimu, gamybos pagal užsakymą, lokalizavimo, reguliarių sezoninių ir kitų cikliškų pakeitimų, prekybos naujais arba reikšmingai patobulintais gaminiais.

Originalus dizaino sprendimas – kūrybinės veiklos rezultatas, t. y. produkto dizaino inovacija, suteikianti jam naujų charakteristikų.

Originalaus dizaino sprendimų sukūrimas ir (arba) diegimas – tai naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimas ar jau esamo gaminio ar paslaugos dizaino pakeitimas naujais, apimantis du etapus: pirma (dizaino sprendimo sukūrimo) veikla, apimanti dizaino tyrimą, dizaino koncepcijos idėjos parengimą ir jos detalizavimą, maketo, vizualizacijos ar eskizo kūrimą, antra (dizaino sprendimo diegimo) veikla, apimanti dizaino realizavimo bandymus, pavyzdžio (-ių) gamybą.

Paslaugos dizainas – remiantis klientų (vartotojų) patirtimi ir poreikiu sukuriamas priemonių rinkinys, įskaitant naujos paslaugos teikimo schemos aprašymą / jos vizualinį išdėstymą, kuris padeda tiems klientams (vartotojams) naudotis pilna paslauga, o verslui – paslaugą teikti efektyviau. Paslaugos dizainu nelaikomas interjero (eksterjero) dizainas, elektroninės parduotuvės, interneto svetainės dizainas.

Prekės ženklas – žymenys, padedantys atskirti sukurtą produktą nuo kitų rinkos dalyvių sukurtų produktų, pavyzdžiui: žodiniai, grafiniai, spalviniai, erdviniai, judesio ar pan.

Procesų inovacijų diegimas – naujo arba reikšmingai patobulinto gamybos arba pateikimo būdo diegimas, įskaitant svarbius technologijų, įrenginių arba programinės įrangos pakeitimus, įmonės lygmeniu. Ši apibrėžtis neapima nedidelių pakeitimų arba patobulinimų, gamybinių arba paslaugų teikimo pajėgumų didinimo, įdiegiant papildomas gamybos arba logistikos sistemas, kurios yra labai panašios į jau naudojamas, procesų nebetaikymo, paprasto kapitalo pakeitimo arba padidinimo, pakeitimų, susijusių tik su gamyklos kainų kitimu, gamybos pagal užsakymą, lokalizavimo, reguliarių sezoninių ir kitų cikliškų pakeitimų, prekybos naujais arba iš esmės patobulintais gaminiais.

Prioritetiniai vertinimo kriterijai

Eil.

Nr.

Kriterijus Kriterijaus vertinimo metodas Didžiausias galimas kriterijaus balas Kriterijaus svorio koeficientas

(jei taikoma)

Didžiausias galimas kriterijaus balas, kai nustatomas svorio koeficientas

(jei nustatomas svorio koeficientas, šioje skiltyje nurodomas didžiausias galimas kriterijaus balas, padaugintas iš svorio koeficiento)

1. Pareiškėjo kuriamų ir (ar) diegiamų originalių netechnologinių inovacijų skaičius. Vertinama, kiek originalių netechnologinių inovacijų (originalių dizaino sprendimų, proceso ir organizacinių inovacijų) pareiškėjas planuoja įdiegti projekto įgyvendinimo metu.

Už prekės ženklą papildomi balai nebus teikiami. Prioritetiniai balai bus suteikti tik už originalius dizaino sprendimus, proceso ir organizacines inovacijas.

 Jeigu bus kuriami dizaino sprendimai tai pačiai produkcijos linijai ir (arba) tos pačios produkcijos sudedamosioms dalims, jie bus laikomi vienu originaliu dizaino sprendimu.

 Vertinant netechnologinių inovacijų reikšmingumą, paminėtina, kad originalaus gaminio dizaino sukūrimas ir (ar) įdiegimas reikalauja mažiau resursų nei paslaugos originalaus dizaino sukūrimas ir (ar) įdiegimas.

 Daugiau balų bus suteikiama projektams, kurie sukurs ir (ar) įdiegs didesnį originalių netechnologinių inovacijų skaičių, tačiau, atsižvelgiant į diegiamų netechnologinių inovacijų reikšmingumą, už vieną originalų gaminio dizainą suteikiamas 1 balas, už vieną originalų paslaugos dizaino sprendimą suteikiami 2 balai, už vieną originalų proceso arba organizacinės inovacijos sprendimą suteikiami 3 balai.

 Apskaičiuojama pagal formulę: N=N1*x+ N2*y + N3*z, kurioje:

 N1 – 1 balas už vieną originalų gaminio dizaino sprendimą;

x – kuriamų ir (ar) diegiamų gaminio dizaino sprendimų skaičius;

N2 – 2 balai už vieną originalų paslaugos dizaino sprendimą;

y – kuriamų ir (ar) diegiamų paslaugos dizaino sprendimų skaičius;

N3 – 3 balai už vieną originalų proceso arba organizacinės inovacijos sprendimą;

z – diegiamų organizacinių arba proceso inovacijų sprendimų skaičius.

 Projektai bus surikiuojami nuo daugiausiai iki mažiausiai surinkusių balų už projekto įgyvendinimo metu planuojamus įdiegti originalius netechnologinius inovacijų sprendimus.

 5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų, 4 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai, kuriuose originalių netechnologinių inovacijų skaičius yra vienodas, sudaro daugiau kaip 20 proc., tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 proc. 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5 (Y1) 10(S1) 50
4. Projekto efektyvumas. Vertinamas pareiškėjo nuosavo įnašo į netechnologines inovacijas ir prašomos finansavimo sumos santykis. Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kuriuose pareiškėjo nuosavo įnašo į netechnologines inovacijas ir prašomos finansavimo sumos santykis bus didesnis. Skaičiuojant nuosavą įnašą susigrąžintinas pridėtinės vertės mokestis nėra įskaičiuojamas.

 Apskaičiuojama pagal formulę:

Y = X1/X2*100, kurioje:

X1 – pareiškėjo nuosavo įnašo į netechnologines inovacijas suma Eur;

X2 – pareiškėjo prašoma finansavimo suma Eur;

Y – santykis tarp pareiškėjo nuosavo įnašo į netechnologines inovacijas ir prašomos finansavimo sumos procentais.

Daugiau balų skiriama projektams, kurių nurodytas santykis Y yra didesnis.

 5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų, 4 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai, kuriuose efektyvumas yra vienodas, sudaro daugiau kaip 20 proc., tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 proc. 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

5(Y2) 6(S2) 30
5. Pareiškėjo eksporto augimas. Vertinamas eksporto augimas, parodantis įmonės integraciją į tarptautinės vertės grandines.

 Eksporto augimas apskaičiuojamas pagal formulę:

Y=X-Z, kurioje:

 X – pareiškėjo produkcijos eksporto vertė pirmaisiais finansiniais metais po projekto įgyvendinimo pabaigos pagal pareiškėjo eksporto duomenų prognozių pagrindimą, pateiktą kartu su PĮP;

Z – pareiškėjo produkcijos eksporto vertė per paskutinius finansinius metus iki PĮP pateikimo momento pagal finansinės atskaitomybės duomenis;

Y – eksporto augimas apskaičiuojant skirtumą tarp pareiškėjo produkcijos eksporto vertės pirmaisiais finansiniais metais po projekto įgyvendinimo pabaigos ir pareiškėjo gaminamos produkcijos eksporto vertės per paskutinius finansinius metus iki PĮP pateikimo momento.

 Projektai bus surikiuojami nuo projektų, turinčių didžiausią apskaičiuotą eksporto augimą iki projektų, turinčių mažiausią apskaičiuotą eksporto augimą. Daugiau balų bus suteikiama tiems projektams, kurių apskaičiuotas eksporto augimas bus didesnis.

Eksportas apima ir pareiškėjo pagamintos produkcijos (įskaitant atvykstamąjį turizmą) išvežimą į ES šalis, tačiau neapima laikinai į Lietuvos Respubliką įvežtos produkcijos eksporto, laisvai cirkuliuojančių anksčiau importuotų prekių reeksporto ir prekių eksporto iš muitinės sandėlių.

5 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. projektų, 4 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t. 1 balas suteikiamas paskutiniams 20 proc. projektų.

Jeigu pirmieji projektai, kuriuose efektyvumas yra vienodas, sudaro daugiau kaip 20 proc., tuomet visiems jiems suteikiami 5 balai. Tokiu atveju 4 balai suteikiami pirmiesiems 20 proc. likusių projektų, 3 balai – kitiems 20 proc. projektų ir t. t.

Atitinkamai ta pati loginė seka taikoma, jeigu susidaro daugiau negu 20 proc. 4 balais vertinamų projektų, surinkusių vienodą balų skaičių. Tokiu atveju jiems visiems skiriami 4 balai, o likusiems tuo pačiu principu suteikiami žemesni vertinimai.

MVĮ produkcijos eksporto vertė tikrinama pagal PĮP pateiktą informaciją, juridinio asmens metinių finansinių ataskaitų rinkinius, produkcijos išgabenimą patvirtinančius ir kitus eksporto vertę nurodančius dokumentus.

5(Y3) 4(S3) 20

 

KUO MES GALIME BŪTI NAUDINGI?

 

  • Įvertinsime Jūsų įmonės ir planuojamų veiklų tinkamumą
  • Parengsime nustatytos formos paraišką ir priedus
  • Pagal poreikį padėsime atlikti projekto administravimo veiklas, įskaitant pirkimus


Jeigu Jus sudomino ši galimybė, parašykite mums el. paštu probaltic@probaltic.lt ir 
mes su Jumis susisieksime dėl Jūsų finansavimo galimybių įvertinimo.

Dalintis su kitais